امروزه با وجود مشغله هاي زياد در زمينه هاي مختلف از جمله كار و زندگي، سفر نقش مهمي در آرامش روح و جسم ايفا مي كند. مهم نيست سفري كوتاه يا طولاني مدت داشته باشيم مهم اين است كه در طول سفر احساس راحتي داشته باشيم. براي اين منظور نياز است مواردي را رعايت كنيم كه در اين مقاله به آنها خواهيم پرداخت.

امروزه با وجود مشغله هاي زياد در زمينه هاي مختلف از جمله كار و زندگي، سفر نقش مهمي در آرامش روح و جسم ايفا مي كند. مهم نيست سفري كوتاه يا طولاني مدت داشته باشيم مهم اين است كه در طول سفر احساس راحتي داشته باشيم. براي اين منظور نياز است مواردي را رعايت كنيم كه در اين مقاله به آنها خواهيم پرداخت.

 

 

براي شروع يك سفر مناسب و آسوده بايد به چه نكاتي توجه كنيم!؟

امروزه با وجود مشغله هاي زياد در زمينه هاي مختلف از جمله كار و زندگي، سفر نقش مهمي در آسايش و آرامش روح و جسم ايفا مي كند. مهم نيست سفري كوتاه يا طولاني مدت داشته باشيم مهم اين است كه در طول سفر احساس راحتي داشته باشيم. براي اين منظور نياز است مواردي را رعايت كنيم كه در اين مقاله به آنها خواهيم پرداخت.

اولين و مهم ترين مرحله انتخاب مقصد مناسب است، اگر مي خواهيد سفري آرام داشته باشيد به مقاصد شلوغ و پر ترافيك سفر نكنيد، كمي جستجو به شما ديد بهتري نسبت به مقاصدي كه مي توانيد انتخاب كنيد مي دهد.بعد از انتخاب مقصد به مرحله ي خريد بليط مي رسيم. بهتر است از وسايل حمل نقل ايمن كه مارا زودتر و راحت تر به مقصد مي رسانند استفاده كنيم.

در اين ميان از ايمن ترين وسايل حمل و نقل عمومي مي توان به هواپيما اشاره كرد. اين وسيله در كنار راحتي و ايمني بالا در زمان خريد نيز به شما امكانات و شرايط مختلفي را ارائه مي دهد از جمله انواع مختلف خريد بليط هواپيما كه مي توان از ميان آنها به اين موارد اشاره كرد: بليط چارتر، يافتن بليط هواپيما ارزان، بليط پرواز داخلي، بليط پرواز خارجي و… در اينجا مي توان از دو سامانه ي قوي رزرو بليط هواپيما نام برد. هر دو سامانه از كامل ترين و با سابقه ترين سامانه هاي فروش بليط هواپيما در ايران هستند و تجربه ي خريد دل نشيني را براي شما ايجاد خواهند كرد.

حال كه بليط هواپيما ي خود را تهيه كرديم و آماده ي سفر هستيم بايد به نكات زير توجه داشته باشيم:

-تا حد امكان سعي كنيم سبك سفر كنيم: براي اين منظور امكان دارد نتوانيد لباس مناسب هر مكان را با خود ببريد و شايد در برخي موارد خوش پوش نباشيد. به منظور ساماندهي بهتر به لوازم خود قبل از شروع به جمع آوري وسايل، ليستي از لوازم مورد نظر كه بايد مناسب سفر از طريق بليط هواپيما هم باشند (در سفر با بليط قطار و يا بليط اتوبوس شرايط مي تواند متفاوت باشد) تهيه كنيد. آز همراه آوردن لوازم غير ضروري اجتناب كنيد، اگر اين كار براي شما سخت است به اين فكر كنيد كه قرار است اين وسايل رو در تمام مسير با خود حمل كنيد و شايد در برابر استفاده اي كه از آنها داريد كارايي لازم را نداشته باشند. نكته: در زمان بسته بندي لباس هاي خود سعي كنيد آنها را رول كنيد! اين امر باعث مي شود فضاي كمتري اشغال كنند.

-لوازم ضروري: لوازم ضروري را دور از دسترس نگذاريد تا در مواقعي كه به آنها نياز داريد پريشان شويد، حتي المقدور اين لوازم را در كيف دستي حمل كنيد تا در شرايط اضطراري به آنها دسترسي داشته باشيد. همچنين به خاطر داشته باشيد قبل از بازگشتن به سمت منزل هميشه چندين و چند بار محل را جستجو كنيد تا وسايل خود را جا نگذاريد.

-زبان: اگر به كشور هاي خارجي سفر كرديد و به زبان آن منطقه تسلط نداشتيد از زبان بدن استفاده كنيد، اين زبان يك زبان بين المللي بوده تقريبا در تمام نقاط جهان استفاده مي شود!

-دما: در ميان لوازم و وسايل خود حتما البسه مناسب براي شرايط مختلف دمايي را در نظر بگيريد، به طور مثال يك سويي شرت يا يك كت ضخيم تن كنيد كه با دماي بدن شما سازگاري داشته باشد و همينطور چون آن را به تن داريد جايي را از شما اشغال نكرده و نميتوان روي آن اسم وسيله ي غير ضروري گذاشت، در اين صورت اگر در مقصد خود با تغيير دماي ناگهاني رو به رو شديد، چه گرم شود و چه سرد شما توانايي مقابله با آن را خواهيد داشت و دچار اختلاف دماي شديد نمي شويد، البته بايد اين نكته را هم در نظر گرفت كه با پيشرفت تكنولوژي به راحتي مي توانيد دماي مقصد خود را تا چند روز آينده در به دست بياوريد.

در ميان تمامي مطالب گفته شده در رابطه با سفري راحت جاي يك بحث جنجالي خاليست!

انصراف از سفر! اگر به هر دليلي قصد انصارف از سفر را داريد و از اين كه به اين سفر برويد پشيمان شده ايد مي توانيد با رعايت قوانين و مقررات درج شده بر روي بليط هواپيما اقدام كرده و در صورت نياز به روند استرداد هزينه ي بليط بپردازيد.

به طور كلي اگر مي خواهيد سفري خاطره انگيز و دلپذير داشته باشيد و كمي از دغدغه هاي زندگي دور شويد مي توانيد از موارد بالا كه بخشي از دانش هاي اوليه براي سفري مناسب است و استفاده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.