چرا با قطار سفر كنيم؟

خريد بليط قطار

خب اگر مي خواهيد بليط قطار از تهران به شيراز را تهيه كنيد درست اماده ايد و اگر احتمالا قصد داريد با قطار مسير تهران به شيراز را طي كنيد عالي است. تيك بان يكي از معتبر ترين سايت هاي خريد بليط قطار در ايران است.

(هزينه‌ي كمتر: بليط قطار نسبت به هواپيما بسيار ارزان‌تر است اما با در نظر گرفتن به امكانات و رفاهي كه قطار در اختيار مسافر مي‌گذارد، بليط قطار نسبت به اتوبوس هم بيشتر مقرون به صرفه است.)
(امكانات رفاهي: هرچند سفر با قطار از سفر هوايي طولاني‌تر است اما در عوض شما مي‌توانيد در طول سفر هر وقت خوابتان گرفت روي تخت كوپه بخوابيد. از پريز برق براي شارژ وسايل برقي‌تان استفاده كنيد، يا در رستوران غذا بخوريد يا سفارش غذا بدهيد. حتي اگر به سفر كاري مي‌رويد مي‌توانيد در كوپه يك فضاي كاري براي خودتان مهيا كنيد و در طول سفر به كارهايتان رسيدگي كنيد.)

خب اگر مي خواهيد  بليط قطار از تهران به شيراز را تهيه كنيد درست اماده ايد و اگر احتمالا قصد داريد  با قطار مسير تهران به شيراز را طي كنيد عالي است. تيك بان يكي از معتبر ترين سايت هاي خريد بليط قطار در ايران است.

(هزينه‌ي كمتر: بليط قطار نسبت به هواپيما بسيار ارزان‌تر است اما با در نظر گرفتن به امكانات و رفاهي كه قطار در اختيار مسافر مي‌گذارد، بليط قطار نسبت به اتوبوس هم بيشتر مقرون به صرفه است.)
(امكانات رفاهي: هرچند سفر با قطار از سفر هوايي طولاني‌تر است اما در عوض شما مي‌توانيد در طول سفر هر وقت خوابتان گرفت روي تخت كوپه بخوابيد. از پريز برق براي شارژ وسايل برقي‌تان استفاده كنيد، يا در رستوران غذا بخوريد يا سفارش غذا بدهيد. حتي اگر به سفر كاري مي‌رويد مي‌توانيد در كوپه يك فضاي كاري براي خودتان مهيا كنيد و در طول سفر به كارهايتان رسيدگي كنيد.)

 (شرايط آسان‌تر در ايستگاه: براي سفر با قطار لازم نيست مثل سفر با هواپيما دو ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شويد و مراحل مختلف كنترل را پشت سر بگذاريد، همين كه ۲۰ دقيقه قبل از حركت در ايستگاه راه‌آهن باشيد كافي است.)

 آشنايي با قطار و تاريخچه آن

ساختار قطار چيست؟

قطار از سه بخش ساخته مي شود:

۱ – لكوموتيو

۲ – راه آهن

۳ – واگن

خريد اينترنتي بليط قطار

 لكوموتيو چيست؟

لكوموتيو بخش جا به جا كننده / حركت دهنده قطار مي باشد كه واگن ها را به دنبال خود كشيده و جا به جا مي كند.

گونه هاي لكوموتيو چيست؟

با توجه به گونه موتور، لكوموتيوها داراي گونه هاي زير مي باشند:

۱ – لكوموتيو موتور بخار آبي

۲ – لكوموتيو موتور ديزلي

۳ – لكوموتيو موتور برقي

بليط قطار

لكوموتيو موتور بخار آبي چگونه است؟

لكوموتيو موتور بخار آبي با نيروي بخار آب حركت كرده و جا به جا مي شود.

آب به وسيله سوخت به جوش مي آيد و به حالت بخار آب دگرگون مي شود و نيروي آن چرخ هاي لكوموتيو را به حركت درمي آورد.

راه آهن چيست؟

قطارها بر روي مسيري كه با آهن ساخته مي شود، حركت كرده و جا به جا مي شوند. از اين رو، اين مسير را راه آهن ناميده اند.

مسير راه آهن چگونه است؟

مسير راه آهن بر روي زمين است. بنابراين، گاهي لازم است راه هاي ديگر مانند جاده ها و خيابان ها را قطع كند. از اين رو، براي جلوگيري از هر گونه تصادف و حادثه اي، هنگام گذشتن قطار، اين گونه راه ها با راه بند ها بستهمي شوند.

گاهي هم لازم است براي كم كردن زمان جا به جايي، مسير راه آهن را كوتاه كرد. از اين رو،يا راه آهن روي پل هايي كه بر رودخانه ها يادرّه ها ساخته شده اند، قرار مي گيرد.و يا در داخل تونل هايي كه در كوه ها ساخته شده اند، قرار مي گيرد.

گونه هاي راه آهن چيست؟

راه آهن به گونه ساخته مي شود:

۱ – دو خطي

۲ – يك خطي

 واگن چيست؟

واگن ها بخشي از قطار مي باشند كه مسافران، بارها در آن قرار گرفته و به وسيله لكوموتيو بر روي راه آهن كشيده مي شوند تا جا به جا گردند.

گونه هاي واگن ها چيست؟

واگن ها داراي دو گونه مي باشند:

۱ – واگن مسافربري

۲ – واگن باربري

 تاريخچه قطار

تاريخچه پيدايش و تكامل قطارها هنگامي كه ريچارد ترويتيك براي اولين بار لوكوموتيو مجهز به موتور بخار خود را روي ريلهاي فولادي به حركت در اورد عصر قطارهاي امروزي اغاز گرديد. اين اقذام در سال ۱۸۰۴ ميلادي و در ولز جنوبي انجام شد اما كسي كه در تبديل قطار به وسيله بسيار مهم حمل و نقل عمومي نقش مهمي ايفا كرد جورج استفنسون انگليسي بود وي يك قطار تقريبا بزرگ ساخت و براي مسافران درون ان قطار خود را به لوكوموتيوي با موتور بخار مجهز كرد. امروزه هر چند هنوز هم قطارهاي بخار در گوشه و كنار جهان ديده ميشوند اما ديگر دوران انها به پايان رسيدهاست. لوكوموتيوهاي برقي و يا ديزلي جديد به سوخت و نگهداري كمتري نياز دارند. قطارها به ويژه در حمل بارهاي سنگين و نيز جا به جايي مسافران در مراكز شهرها داراي اهميت زيادي هستند. اولين قطاري كه وارد ايران شد ماشين دودي ناميده ميشد و از تهران به شهر ري رفت و امد ميكرد. تمامي مسير حركت قطارها از درون اطاق كنترل تحت نظر قرار دارند. مسول كنترل علامتها و چراغهاي مختلف را براي اطمينان از باز بودن تمام خطها كنترل ميكند. لوكوموتيو ران قطار هم با استفاده از چراغها و درجههاي مقابل خود با اطاق كنترل ارتباط مستقيم دارد تا از باز بودن مسير اطمينان حاصل كند.براي دريافت قيمت هاي بليط قطار به سايت تيك بان مراجعه فرماييد.

تاريخچه تحول قطارها ۱۷۶۵:

استاندارد عرض خطوط راه اهن ۱۴۳۵ ميلي متر تعيين شد. ۱۸۰۴:اولين لوكوموتيو فعال توسط تروتيك. ۱۸۱۴:اغاز به كار لوكوموتيو استفنسون در يك معدن. ۱۸۲۵:افتتاح اولين مسير منظم قطار بين استاكتون و دارلينگتون. ۱۸۳۰:اولين مركز ارايه خدمات منظم به مسافران ميان منچشتر و ليور پول. ۱۸۳۰:اولين قطار آمريكا در كاروليناي جنوبي اغاز به كار كرد. ۱۸۵۹:ساخت اولين كوپهٔ خواب (آمريكا). ۱۸۶۳:ساخت اولين رستوران داخل قطار(آمريكا). ۱۸۶۳:راه اندازي اولين قطار زير زميني(مترو)در لندن. ۱۸۶۹:احداث خطوط راه اهن در سراسر آمريكا پايان يافت. ۱۸۷۹:ساخت اولين قطار برقي(المان). ۱۸۸۵:تكميل خطوط راه اهن كانادا. ۱۹۲۵:ساخت اولين لوكوموتيو ديزل الكتيريك(كانادا)

قطار گردشگري(Train Tour)، شكل سوم كاربرد قطار علاوه بر جابجايي بار و مسافر است. در قطارهاي گردشگري، هدف رسيدن به مقصد نيست، بلكه نفس سفر و گردش هدف اصليست. لذا در اين قطارها سرعت سير و زمان، نقش بسيار كمرنگي دارند.

هدف بسياري از راه آهنهاي بزرگ جهان، هدف از راهاندازي قطارهاي توريستي را تنها كسب درآمد و مسايل اقتصادي نميدانند. بلكه، بسياري از اينگونه قطارها با هدف شناساندن راهآهن كشور به مردم راهاندازي شدهاند. در انگلستانيك قطار گردشگري وجود دارد كه بازديد كنندگان را در گشتهايي به مقصد موزه راه آهن، با تاريخ راه آهن اين كشور آشنا ميكند.

ناوگان در قطارهاي گردشگري

نوع ناوگان به عواملي همچون هدف از سفر ، بليط قطار ، محيط و حال و هواي سفر و طول مدت سفر بستگي دارد. برخي از قطارها به دليل زمان گشت كوتاه خود (كمتر از نيم ساعت) حتي صندلي هم ندارند و گردشگران بصورت ايستاده به تماشاي مناظر اطراف ميپردازند. در برخي ديگراز اين قطارها كوپههاي بزرگ دونفره با سرويس و حمام اختصاصي وجود دارد. گشت اينگونه قطارها معمولاً چندين روز به طول ميانجامد. نماي ظاهري ناوگان نيز بستگي به نوع سفر دارد. قطار گردشگري سافاري با نقش گورخر رنگ آميزي شدهاست. در عوض قطارهاي گردشگري وجود دارند كه ناوگان آنها ظاهري شبيه به ناوگان اوايل قرن بيستم دارد. خريد بليط قطار را با تيك بان تجربه كنيد

خط

 يكي از مسائل مهم در اينگونه قطارها، انتخاب مسير آن است. معمولاً مسيرهايي براي اين قطارها انتخاب ميشود كه داراي بيشترين جاذبه هاي گردشگري است. در عين حال به لحاظ توقفهاي زياد قطار توريستي، معمولاً از مسيرهاي كم استفاده و داراي ظرفيت خالي زياد به اين منظور استفاده ميشود. برخي از قطارهاي گردشگري تنها در فصول خاصي از سال اقدام به برگزاري گشت مينمايند. اين امر ممكن است به لحاظ فصلي بودن جاذبه هاي گردشگري مسير (قطار گردشگري كوههاي سوئيس) و يا به دليل فصلي بودن جذب توريست در آن كشور باشد.براي دريافت قيمت بليط هواپيما به سايت تيك بان مراجعه فرماييد.

دسترسي سريع:

 بليط ارزان هواپيما | قيمت بليط هواپيما | راهنماي رزرو بليط هواپيما | بليط چارتر | بليط سيستمي | خريد بليط هواپيما ايران اير | خريد بليط هواپيما ماهان | قيمت بليط ارزان مشهد | خريد بليط هواپيما خارجي ‌| بليط خارجي | خريد آنلاين بليط هواپيما خارجي | بليط خارجي | بليط هواپيما ارزان | بليط چارتر خارجي | قيمت بليط هواپيما | خريد بليط هواپيما ايران اير | قيمت بليط استانبول ماهان ‌| بليط هواپيما مشهد | بليط هواپيما لحظه آخري | بليط قطار‌| بليط هواپيما كيش | بليط كيش

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.