قطعا يكي از جذابترين سفرها، سفرهاي هوايي هستند كه بسياري از مسافران را براي تهيه بليط هواپيما ترغيب مي كند. اما در هنگام خريد بليط هواپيما انتخاب ايرلاين نيز يكي از تصميمات قابل توجه است. اينكه كدام ايرلاين بهتر است يا خدمات باكيفيت تري را به مسافران ارائه مي دهد، نكته قابل تاملي است. در كشور ما شركت هاي هواپيمايي متعددي فعاليت مي كنند كه با ارائه خدمات مطلوب تلاش مي كنند تا ضمن مهيا كردن سفري ايمن و راحت، بالاترين حد رضايت مسافر را جلب كنند.

از همين رو اين شركت ها در يك رقابت سنگين، سعي دارند تا امكانات و خدمات مناسبي را به مشتريان خود عرضه دارند تا در رتبه بندي ايرلاين ها به عنوان برترين ها معرفي شوند.

در ايران 18 شركت هواپيمايي مسافربري فعال و معتبر در حال پرواز هستند كه آنها را از نظر كيفيت، ارائه خدمات، استفاده از تكنولوژي و رضايت مشتري مورد بررسي قرار مي دهيم.

02

1- شركت هواپيمايي ماهان

شركت ماهان در سال 1371 تاسيس شده است و در طي سالها فعاليت، سعي خود را مبني بر ارائه خدمات پروازي و پيروي از استانداردهاي روز دنيا و مشابه ايرلاين هاي خارجي بنيان گزارده است.

همچنين ماهان در اطلاع رساني تاخيرات و تغييرات احتمالي پروازها به مسافران پيشتاز است و در پروازهاي خارجي ماهان، امكان سفارش غذا 72 ساعت قبل از پرواز وجود دارد.

استفاده از صندلي هاي قابل تنظيم، فضاي كابين باز و مناسب، استفاده از سيستم صوتي و تصويري با قابليت انتخاب فيلم دلخواه موجب راحتي بيشتر مسافران مي گردد. براي خريد بليط هواپيما ماهان مي توانيد به تيك بان مراجعه كنيد.

عامل ديگري كه موجب محبوبيت ماهان شده است، استفاده از ناوگان مطلوب و كسب افتخارات متعدد مي باشد. از نظر مسافران خارجي يكي از برترين ايرلاين هاي ايراني ماهان است در حالي كه يكي از محبوبترين ايرلاين هاي داخلي نيز مي باشد.

 2- شركت هواپيمايي ايران اير (هما)

قديمي ترين و بزرگترين شركت هواپيمايي ايران كه خيلي از مسافران از سفر با آن خاطره دارند، شركت هواپيمايي ايران اير است. اين شركت داراي بزرگترين ناوگان هوايي بوده و بااستفاده از پيشرفته ترين تكنولوژي در دسته هواپيماهاي برتر قرار دارند. هما با كسب رتبه هاي برتر در زمينه رضايت مندي مشتري جزو يكي از برترين شركت هاي هوايي كشور است.  

اين شركت داراي سرويس كترينگ مطلوب و مطابق با استانداردهاي جهاني مي باشد. با خريد بليط هواپيما ايران اير در مسيرهاي داخلي به خوبي مي توانيد از نزديك شاهد سرويس كترينگ پيشرفته با بكارگيري ذوق وهنر ايراني باشيد.

استفاده از فضاي بيشتر در چيدمان صندلي هاي كلاس اكونومي، مهمانداران حرفه اي و ارائه سرويس هاي درخواستي، هما را به يكي از محبوبترين ايرلاين هاي داخلي تبديل كرده است.

02

3- شركت هواپيمايي آتا

قطعا در بحث خريد بليط هواپيما يكي از گزينه هاي مهمي كه بايد مدنظر قرار داد، بحث امنيت پرواز است. شركت هواپيمايي آتا در رده كم حادثه ترين هواپيماهاي داخلي مي باشد كه خوشبختانه از آغاز فعاليت تا به حال فقط 5 مورد حادثه از اين شركت گزارش شده است كه تلفات جاني در بر نداشته است.

آتا با دارا بودن ۱۳ هواپيماي بوئينگ و ايرباس، روزانه تعدادزيادي از مسافر ان را جابجا ميكند.

4- شركت هواپيمايي كيش اير

شركت كيش اير به دليل دارا بودن تجهيزات پيشرفته در ناوگان خود از محبوبيت خاصي برخوردار شده است. ناوگان هوايي و نوع هواپيما در كيفيت پرواز تاثير مستقيم دارد. اين شركت به تازگي تعدادي هواپيماي جديد خريداري كرده و به ناوگان خود اضافه نموده است. از همين رو مسافران كيفيت بالايي را در پرواز حس خواهند كرد. علاوه بر اين كيفيت بالاي غذا در كترينگ اين شركت بر طبق ذائقه ايراني دليل ديگري بر برتري كيش اير است. اين كترينگ با 20 سال سابقه در تهران و كيش مشغول فعاليت است و خدمات كيفي بالايي را به مسافران ارائه مي دهد.

۵شركت هواپيمايي قشم اير

يكي ديگر از برترين ايرلاين هاي داخلي، قشم ايراست. اين شركت با بهره مندي از 13 هواپيما توانسته به يكي از محبوبترين ها تبديل شود چرا كه به مرور ناوگان خود را توسعه داده و خدمات مناسبي را به مسافران ارائه مي دهد. اين شركت در سال 93 به وزارت نفت واگذار گرديد و به قشم اير تغيير نام داد. همچنين قشم اير براي باشگاه پرسپوليس هواپيماي اختصاصي در نظر گرفته است.

در كشور ما شركت هاي هواپيمايي زيادي وجود دارند كه شركت هاي حائز رتبه برتر از نظر كيفي و جلب رضايت مسافران به عنوان رتبه هاي برتر معرفي شده اند. براي خريد بليط هواپيما از برترين ايرلاين هاي ايراني فقط كافي است به سايت تيك بان مراجعه كنيد. در تيك بان انواع بليط هواپيما به تمامي مناطق تحت پوشش عرضه مي شود.

منبع: ۵ ايرلاين پرطرفدار ايران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.